top of page

Restitutiebeleid

Datum van laatste update: 23 september 2025

 

Entrico (“wij”, “ons”, “onze”) streeft naar volledige tevredenheid van onze klanten. Dit beleid beschrijft de voorwaarden waaronder restituties of terugbetalingen kunnen plaatsvinden voor onze diensten, inclusief installatie, onderhoud en reparatie van garagepoorten en rolluiken.

 

 

---

 

1. Algemeen

 

1.1 Dit restitutiebeleid is van toepassing op alle opdrachten, offertes en betalingen voor diensten van Entrico.

1.2 Door het plaatsen van een opdracht of betaling gaat u akkoord met dit beleid.

1.3 Entrico behoudt zich het recht voor om restituties te weigeren indien de voorwaarden hieronder niet worden nageleefd.

 

 

---

 

2. Betalingen en aanbetalingen

 

2.1 Voor grotere opdrachten kan een aanbetaling van 30% van het totale factuurbedrag gevraagd worden.

2.2 Het resterende bedrag dient betaald te worden na afronding van de werkzaamheden, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

2.3 Betalingen kunnen ter plaatse via Payconic of via andere overeengekomen methodes plaatsvinden.

 

 

---

 

3. Recht op terugbetaling

 

3.1 Terugbetalingen worden alleen gedaan in de volgende gevallen:

 

Annulering door Entrico voorafgaand aan de uitvoering van de dienst.

 

Niet-uitvoering van de dienst door Entrico wegens overmacht of andere omstandigheden, zonder alternatief tijdstip.

 

Duidelijke gebreken aan de uitgevoerde werkzaamheden die niet binnen redelijke termijn kunnen worden hersteld.

 

 

3.2 Restitutiebedragen worden berekend op basis van reeds gemaakte kosten en arbeid. Eventuele deelbetalingen voor reeds uitgevoerde werkzaamheden worden in mindering gebracht.

 

 

---

 

4. Annuleringen door de klant

 

4.1 Klanten kunnen een afspraak annuleren, mits dit minimaal 48 uur voor het afgesproken tijdstip gebeurt.

4.2 Annuleringen binnen 24 uur voor het afgesproken tijdstip kunnen resulteren in een annuleringsvergoeding, afhankelijk van reeds gemaakte kosten en arbeid.

4.3 Annuleringen dienen schriftelijk of via telefonisch contact bevestigd te worden.

 

 

---

 

5. Procedure voor terugbetaling

 

5.1 Een verzoek om terugbetaling dient schriftelijk of per e-mail ingediend te worden, met vermelding van:

 

Naam en contactgegevens van de klant

 

Opdracht of factuurnummer

 

Reden voor terugbetaling

 

 

5.2 Entrico zal het verzoek binnen 14 dagen beoordelen en een beslissing nemen.

5.3 Indien een terugbetaling wordt goedgekeurd, zal het bedrag binnen 30 dagen worden teruggestort via de oorspronkelijke betaalmethode of via Payconic, tenzij anders overeengekomen.

 

 

---

 

6. Uitzonderingen

 

6.1 Er wordt geen restitutie verleend voor:

 

Werkzaamheden die correct zijn uitgevoerd en naar tevredenheid van de klant zijn afgerond.

 

Materialen of onderdelen die door de klant zelf zijn aangeleverd.

 

Vertragingen of problemen veroorzaakt door overmacht, zoals storm, extreme weersomstandigheden of leveringsproblemen bij leveranciers.

 

 

 

---

 

7. Contact voor restitutie

 

Voor vragen of verzoeken omtrent terugbetalingen kunt u contact opnemen via:

 

E-mail: idearno@hotmail.be

 

Telefoon: +32 456 75 56 51

 

 

Wij streven ernaar om uw verzoeken snel, duidelijk en klantvriendelijk te behandelen.

De uitleg en informatie die hierin wordt gegeven betreft echter enkel uitleg, informatie en voorbeelden in algemene zin. U dient dit artikel niet te interpreteren als juridisch advies of als aanbevelingen omtrent hetgeen u daadwerkelijk zou moeten doen. We raden u aan juridisch advies in te winnen voor het verkrijgen van inzicht en om u te helpen bij het opstellen van uw retour-/restitutiebeleid.

bottom of page